Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postat

200L med några koraller, anemon 4 fiskar en sjöborre och en ilsken grön ormsjöstjärna.

bild2.JPG

bild3.JPG

Och hur tusan gör ni andra för att få så snygga bilder? tycker att jag har provar det mesta men det ser ju ut som junk.

bild1.JPG

Och mitt 500L malawi

Postat

Saltvattens karet är köpt med möbel, men överdelen är en bockad plåt som jag ställer dit för att dölja MH lampan och allt annat krafs. Malawi akvariet och möblen har jag bygt själv, möbeln är gjord av limträ skivor.

Postat

Vad kör du med för kamera??

Med tanke på att akvariebelysningen inte är speciellt ljusstark så hjälper det med optik som tar in mycket ljus iom att det inte fungerar med fast blixt.

Kör du lite längre slutartid och ett par externa blixtar uppifrån i bra vinkel kan du ta riktigt bra bilder.

Jag själv kör utan blixt, dock under 250W MH, med slutartid 1/25 - 1/100 ungefär beroende på ljusförhållanden.

Sedan är det bästa tipset att ta en massa bilder å lära sig kameran, med digitalt så är det ju bara att fota på tills du börjar bli nöjd, tar du 20 bilder på samma sak i olika vinklar med olika inställningar så bör iaf 1 bli bra.

• Skapa Ny...