Mattias Malmö Postat 18 februari 2008 Postat 18 februari 2008 Mitt RSM puttrar på sen några dagar tillbaka. Allt verkar funka. Hämtar LS på torsdag när det gått en dryg vecka med salt i.Undrar bara - hur mycket ska det skumma i skummaren?Jag ser att det blir skum därnere vid vattenytan - men inget som stiger uppåt och när jag stänger av skummaren så "dör skummet ut". Är det ett problem? Eller är det så som jag tror att jag bestämt för - att med osmosvatten, nystartat kar och väl tvättad sand så finns det helt enkelt inte tillräckligt med skit, men när jag lägger i stenen så kommer skiten börja bindas till bubblorna och stiga upp i koppen.Är det så? Citera
Laggeman Postat 18 februari 2008 Postat 18 februari 2008 Jag kunde inte beskrivit det bättre själv. Du har rätt för dig Mattias. Skummaren ska ju transportera ut skit, men finns det inget skuts att ta hand om så blir det svårt att få ut något. Citera
Mattias Malmö Postat 18 februari 2008 Författare Postat 18 februari 2008 Exakt vad jag misstänkte - ville bara vara säker. Tack. Citera
crille Postat 18 februari 2008 Postat 18 februari 2008 tror de flesta har haft samma fundering som du i början:) Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.