Gå till innehåll

två små bättre än en stor?


Guest pterois

Rekommenderade inlägg

Guest pterois

Har hittat en polares polare som e rörläggare o säger att det e lätt som en plätt att sätta ihop en skummare enligt snailmans design på reefcentral.com, MEN, rätta mig om jag har fel, till en tank på 1000l ska man ju helst ha en skummare som är runt 180 cm hög (så som jag förstått d så är skummarna med den kapaciteten så höga) o det tycker jag blir lite trist att ha stående så att den syns, borde d då inte vara bättre egentligen att ha två lite mindre skummare på varsin sida av tanken? Med benställningen så står min tank 140 cm över marken o om man då har två skummare på 130-140 cm så får de ju plats bakom tanken o syns ej! Dålig idé? Eller om det kanske finns några bra ritningar nånstanspå en liggande skummare, i så fall får den gärna vara upp till 2 m lång, har sökt detta men knappt hittat ett smack, någon vis o lärd människa som vill hjälpa mig???

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest pterois

bara den uppfattningen jag fått när jag har letat begagnad skummare, alla jag har stött på som vill sälja en skummare till ett 1000 l kar har skitstora skummare, i min egen längd praktiskt taget (180cm)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest pterois

E d en riktigt grymm skummare då? Har fått mig förtäljt att A & O i ett akvarium för drakfiskar e en riktigt vass skummare o minst 100 kg (till 1000l)levande sten, det var Hans som har drakfisken.se som rekommenderade d, och skummarn han rekommenderade va gro tech HEA 200, tror jag iallafall, kan ha fel, men men, skummarn som du (zippo) länkade säljer han också o den kostar 4500 hos honom, bör jag satsa på denna istället för 2 st hemmabyggda?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...