Robban_fbg Postat 24 februari 2008 Dela Postat 24 februari 2008 Hej.Jag tänkte bygga ett akvarium 350-400L. 50 cm högt.Andra mått är oklara ännu. Är det något speciellt man ska tänka på?Tänkte inte köra med sump.tackar för tips Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
totto Postat 24 februari 2008 Dela Postat 24 februari 2008 Hej Roger, vet inte om jag har några direkta tips men lite tankar iaf, hade jag byggt ett kar i den storleken så hade jag gjort ett helglas akvarium med 10mm glas runt om, jag hade gjort det ganska så brett så man får ett fint djup i det och då hellre gjort det lite kortare, jag hade användt svart silikon för det blir snyggast tycker jag, om du inte ska ha en sump så blir det ingen hålborrning att tänka på, men du kanske ska ha en intern sump så att du ändå får till en ytavrinning och ett ställe att gömma lite teknik på, då får du fundera ut hur stor den ska vara och var den ska vara placerad, på någon kortsida eller i mitten kanske.mvh Thomas Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Robban_fbg Postat 25 februari 2008 Författare Dela Postat 25 februari 2008 Tack.Jag har ett akvarium nu. 200L men det är bara 40 cm djupt så 15-20 cm till skulle sitta fint tror jag. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.