reefer6 Postat 26 februari 2008 Dela Postat 26 februari 2008 Finns det någon som har eller har haft en Gramma melacara tänkte på om den är skygg för den jag har syns inte till alls, men den kanske kommer fram när den blir mera hemma staddHälsningar:Bengt Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
reefer6 Postat 29 februari 2008 Författare Dela Postat 29 februari 2008 ingen som vet något om denna skönheten Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Heritage Postat 29 februari 2008 Dela Postat 29 februari 2008 Jag har ingen egen erfarenhet av denna mycket vackra fisk. Däremot har jag en granne som har en. Sett den vid många tillfällen och jag upplever den inte som direkt skygg.Det kan mycket väl vara så att du får de den lite tid.Om jag inte missminner mig är det en förhållandevis kostsam fisk. Inte speciellt vanlig heller. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 29 februari 2008 Dela Postat 29 februari 2008 Karro & Anders har väl en i sitt stora sjöhästkar? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Karoline Postat 29 februari 2008 Dela Postat 29 februari 2008 I början var vår väldigt skygg, men nu tigger han mat som alla andra Den har ett revir som den helst håller sig inom. Fast ibland så syns den till på lite oväntade ställen.Vissa säger att de kan ta räkor, men våran har inte gjort det hittils.Vår är även väldigt fredlig mot sjöhästarna, pipefishen och mandarinerna. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
reefer6 Postat 29 februari 2008 Författare Dela Postat 29 februari 2008 Bra då vet jag att det bara är att vänta har bara sett stjärt fenan än så länge men den kommer nog fram tids nog Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rasmus Postat 1 mars 2008 Dela Postat 1 mars 2008 Jag hade en sådan under en period. Mycket fin fisk men ganska skygg dock.Tänk på att den kan skita ner en del kring sitt "hem". Min hade sitt hem i ena hörnet av akvariet under några stenar, vilket resulterade i att han tog sanden mellan stenarna och skickade upp på stenarna.Jag märkte inte alls att han var aggressiv. Visserligen hade den 3 kirurger i samma kar. Mitt äventyr med denna fisk slutade då den hoppade ur akvariet. Väldigt tråkigt. Så tänk på detta att dom kan hoppa. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.