Gå till innehåll

rengöra rör?


MattiasN

Rekommenderade inlägg

Någon av er som brukar rengöra rören till returpump, avrinning o dylikt?

Mitt kar har gått typ 2,5år nu, det börjar kanske bli dax att montera loss och rengöra rören lite? Eller är det onödigt arbete? Kan det inte ha samlats ganska gott om skit efter såpass lång tid?

Tanken slog mig när jag ökade trycket på min returpump förra veckan och det forsade ut någonsorts skit i karet, såg inte ut som "vanlig" detrius (vilket ju ligger en del i sumpen) utan såg mer ut som fjäderbitar eller något åt det hållet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

ingen som gör eller inte gör något med sina rör?

Har inte bestämt mig för om det är värt besväret, dessutom minns jag med viss fasa hur svårt jag hade att få min durso tyst och hur lång tid det tog... Risken är väl att man åker på det igen ifall man tar isär allt.....

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har du inga skarvar du enkelt kan ta isär o köra igenom en sån där diskborste för flaskor?

Jag har sett på mina äldre rör att insidan blir lite belagd, men inte speciellt mycket. Mest yta alltså.

Sen är det kanske inte så konstigt att du fick ut lite skit när du höjde trycket.

-En del har ju så dom kan bakspola sina rör, det kanske du kan fixa till nåt med?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag kör med slangar och dom brukar jag ta bort å rengöra för där fastnar det en hel del skit

brukar ta en bit av en disksvamp å klippa till så att den passar sen på med slangen på en kran å fult tryck.

Kanske inte lika lätt med rör dock

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...