Anders J Postat 15 augusti 2004 Postat 15 augusti 2004 Hej !!Min Alvepora, jag tror att det är en sådan i alla för den har 12 tentakler på varje polyp, mår inte bra. Den verkar ha tagit stryk av värmen i sommar. Den har blekts och nu kommer polyperna knappt fram över huvud taget.Man kan också se att när halogenen är på drar den in alla polyperna på ovansidan.Jag har en idé om att det kan vara "zooxantheller", eller vad det nu heter på svenska,som har tagit stryk av värmen.Skall jag flytta korallen till ett mörkare ställe?Är det något annat jag kan göra för att hjälpa den?De andra korallerna ser helt OK utJag märkte också att jag troligen haft ett lite lågt KH värde men det håller jag på att fixa nu.Anders Citera
Niclas Postat 15 augusti 2004 Postat 15 augusti 2004 Min gillar inte för högt CA, ej heller för mycket blås från pumparna.. Hoppas att det löser sig! Citera
Anders J Postat 16 augusti 2004 Författare Postat 16 augusti 2004 Hej !!Jag har kollat mitt KH i dag. Det var inte för lågt.Jag har inte högt CA, snarare har jag väldigt lågt. (Men det har fungerat i flera år så jag tror inte det är problemet).Anders Citera
Niclas Postat 16 augusti 2004 Postat 16 augusti 2004 Ajdå, prova att flytta den så får vi hålla tummarna att den bättrar på sig! Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.