Micke_Tj Postat 21 april 2008 Författare Dela Postat 21 april 2008 tyvärr så står karet ej på bänken ännu har lite problem med ryggen efter hämtningen av detta karet Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 21 april 2008 Dela Postat 21 april 2008 var har du hört talas om slipningen och optiwhite på mitt kar...det stämmer bra iaf Nja saltvattenshobbyn är ju liten å många att fråga Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Micke_Tj Postat 21 april 2008 Författare Dela Postat 21 april 2008 bilder på karet iaf Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 21 april 2008 Dela Postat 21 april 2008 kul att sehur tycker du att den weissglas rutan är utan vatten?Tycket jag såg en klar skillnad då man gjämförde med nått på mitt egna karskulle du ej köra med brutna stag på sidorna eller blev det nån miss?Deltec kör ju detta nu på nya större kar å så sätt slipper mittenstagen Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Micke_Tj Postat 21 april 2008 Författare Dela Postat 21 april 2008 inga brutna stag på detta det finns på ett annat kar tyckte inte det passade in på snedrutan. jodå det är väldigt stor skillnad med weissglas var bara att titta på sidan av rutan så är den helt blå istället för grön.bästa är att ta typ ett vitt papper o hålla innan för rutan så ser man skillnaden.det var definitivt värt den lilla extra vänte tiden. Slipningen är suverän inga fula snitt på rutorna.man kan nästan se en lite skillnad på bilden också visserligen är det 15 i botten men ändå. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Micke_Tj Postat 21 april 2008 Författare Dela Postat 21 april 2008 ps wrang ser du likheten med detta karet. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 21 april 2008 Dela Postat 21 april 2008 Japp jag känner igen det. Tråkmåns som gör ett sånt "standard" kar Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Micke_Tj Postat 21 april 2008 Författare Dela Postat 21 april 2008 sumpen min....................... Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 21 april 2008 Dela Postat 21 april 2008 Sumpen ser ut som ett akvarium med ytavrinning och borrad bottensnurrit värre känns som om du skojar? Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Micke_Tj Postat 22 april 2008 Författare Dela Postat 22 april 2008 jodå det var bara ett skämt.. hehe wrang nu fick du allt något att fundera på.... Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Sunny Postat 22 april 2008 Dela Postat 22 april 2008 Hittar inte måtten på karet,annars mycket spännande projekt Mvh,Sunny Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Micke_Tj Postat 23 april 2008 Författare Dela Postat 23 april 2008 220*100-70*67 Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
smulan Postat 25 maj 2008 Dela Postat 25 maj 2008 Hur går det för dej?Man har inte sett dej lägga in någon ny läges raport på länge ....... Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Micke_Tj Postat 25 maj 2008 Författare Dela Postat 25 maj 2008 det går lite trögt just nu håller på och kollar på hus så det känns lite dumt att starta upp just nu hur går det själv? Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Micke_Tj Postat 11 juli 2008 Författare Dela Postat 11 juli 2008 anledningen till att det tagit långt tid mellan uppdateringarna är att jag inte vetat hur jag vill ha karet så har bestämt mej för att ta en liten paus i hobbyn. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
amatören Postat 11 juli 2008 Dela Postat 11 juli 2008 vi väntar med spänning på det micke... Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Micke_Tj Postat 14 juli 2008 Författare Dela Postat 14 juli 2008 Idag har det hänt en hel del startade osmosen idag så nu börjar det närma sig slut tampen på detta bygget.fick tag i en Doserpump Grotech sp 4800 genom Bioted gamla modellen har alltid tyckt den är grymt bra.lite fler Tunze pumpar återstår och köpa in två aclser.beställde även sumpen idag blir med slipade kanter osv Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
smulan Postat 15 juli 2008 Dela Postat 15 juli 2008 Hej MikaelGår det bra med att fylla akvariet med 180gal/H osmos-filter du lånade? Jag har inte hört något från dej? Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Micke_Tj Postat 16 juli 2008 Författare Dela Postat 16 juli 2008 nja fick inte igång membranet så det får gå med 250liters membranet istället och det tar sin lilla stund vill ju inte fylla när jag inte är hemma eller ligger och sover.har ca 120liter i karet för närvarande. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Micke_Tj Postat 21 juli 2008 Författare Dela Postat 21 juli 2008 Snart är limmningen av pvc rören klart och återstående är att beställa sumpen sen är det up and running ca 700liter i karet idag. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Micke_Tj Postat 22 juli 2008 Författare Dela Postat 22 juli 2008 liten helhets bild dock utan vatten i och bänken ej färdigklädd Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
amatören Postat 22 juli 2008 Dela Postat 22 juli 2008 fan micke.....detta kommer bli häftigt!! Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
garfish Postat 22 juli 2008 Dela Postat 22 juli 2008 Ser bra ut Micke, skall bli kul att följa detta projekt! /Gustaf Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Micke_Tj Postat 23 juli 2008 Författare Dela Postat 23 juli 2008 Lite nya problem golvet sätter sig vid fötterna på bänke så måste tömma igen och antagligen lägga en skiva för att fördela vikten under bänkennågra andra bra förslag?? Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 23 juli 2008 Dela Postat 23 juli 2008 hur långt hade du kommet med fyllningen innan du såg sättningen ? Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg