Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

• Svar 217
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Postat

det finns ju dom som kört med typen bänkskiva.. men frågan är om det hjälper.. vad finns under golvytan ? vad är det som bär så att säga ?

mvh manne

Postat

om reglarna ligger tvärtemot akvariets längd så borde en tjock skiva göra susen så att det går.

du borde ju kunna komma upp i närmare 2 ton i totalvikt..

Postat

går det o regla upp under och sätta stöttor ? typ grunden eller dylikt.. det gjorde jag , mitt kar är också längsmed regelverket..

mvh manne

Postat

då är det inte lätt att bara lösa sådär.. får bli någon typ av skiva som kanske hjälper det hela.

blir lite "wow det gick" känsla då när du fyllt upp med vatten o sten sen första gången.

annars får du fundera på alternativ plats.

mvh manne

Postat

finns dock ingen alternativ plats

att veta är dock att golvet "är extra förstärkt på denna sida av rummet"

gjordes i samband med min förra läcka reglarna är 2,5m långa med stödmurar på båda sidor

kn också vara då att jag oroar mig i onödan för golvet är trots snickar jobb jäkligt ojämt så vi få se vad som händer när jag tömmer

Postat

Hej Micke

Jag kan komma och hjäpa dej på fredag å lyfta akvariet.

Så att du kan få in en skiva eller regelar under, du ska bara se till att töma det innan annars blir det nog för tungt att lyfta :smiley24:

Postat

ja tror inte du också det blir som sagt lite wow upplevelse

men ska tömma som en säkrhets åtgärd och se hur golvet ligger utan vatten i karet..

får handla liten barnpool

Postat
hihi det hade du allt velat se va

nya rön foamen under parkette plattas ut och det är därför jag kan se bågen i golvet

Låter logiskt med detta om man har 3mm cellplast under parketen så pallar denna ej med på ~1000kg

Postat

nej precis och det är ungefär den springan jag kan se med långt vattenpass vid mitten benet och parketten måste ju ta vägen någonstans

• Skapa Ny...