Micke_Tj Postat 23 juli 2008 Författare Dela Postat 23 juli 2008 900liter ungefär Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Micke_Tj Postat 23 juli 2008 Författare Dela Postat 23 juli 2008 har du semester? Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 23 juli 2008 Dela Postat 23 juli 2008 jag , jajjamensan , så gött.! Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Micke_Tj Postat 23 juli 2008 Författare Dela Postat 23 juli 2008 har du lust att lyfta kar på fredag? Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 23 juli 2008 Dela Postat 23 juli 2008 det finns ju dom som kört med typen bänkskiva.. men frågan är om det hjälper.. vad finns under golvytan ? vad är det som bär så att säga ?mvh manne Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 23 juli 2008 Dela Postat 23 juli 2008 har du lust att lyfta kar på fredag?är i stockholm då.. åker imorgon tyvärr.mvh manne Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Micke_Tj Postat 23 juli 2008 Författare Dela Postat 23 juli 2008 300 - 400 cc mellan bjälkarna och 33mm plankgolv 5mm masonit sen 15mm´s trägolv Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 23 juli 2008 Dela Postat 23 juli 2008 om reglarna ligger tvärtemot akvariets längd så borde en tjock skiva göra susen så att det går.du borde ju kunna komma upp i närmare 2 ton i totalvikt.. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Micke_Tj Postat 23 juli 2008 Författare Dela Postat 23 juli 2008 problemet är att reglarna går längs karet det är dock krysskolvat Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 23 juli 2008 Dela Postat 23 juli 2008 går det o regla upp under och sätta stöttor ? typ grunden eller dylikt.. det gjorde jag , mitt kar är också längsmed regelverket.. mvh manne Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Micke_Tj Postat 23 juli 2008 Författare Dela Postat 23 juli 2008 kan inte källare under Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 23 juli 2008 Dela Postat 23 juli 2008 då är det inte lätt att bara lösa sådär.. får bli någon typ av skiva som kanske hjälper det hela.blir lite "wow det gick" känsla då när du fyllt upp med vatten o sten sen första gången.annars får du fundera på alternativ plats.mvh manne Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Micke_Tj Postat 23 juli 2008 Författare Dela Postat 23 juli 2008 finns dock ingen alternativ plats att veta är dock att golvet "är extra förstärkt på denna sida av rummet"gjordes i samband med min förra läcka reglarna är 2,5m långa med stödmurar på båda sidor kn också vara då att jag oroar mig i onödan för golvet är trots snickar jobb jäkligt ojämt så vi få se vad som händer när jag tömmer Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 23 juli 2008 Dela Postat 23 juli 2008 hade nog kört med 'fete' skivan under för att vara lite säkrare..mvh manne Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Micke_Tj Postat 23 juli 2008 Författare Dela Postat 23 juli 2008 jo jag tror också det är bästa lösningen jag oroar mej nog mest i onödan men man vill ju sova säkert Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
smulan Postat 23 juli 2008 Dela Postat 23 juli 2008 Hej MickeJag kan komma och hjäpa dej på fredag å lyfta akvariet. Så att du kan få in en skiva eller regelar under, du ska bara se till att töma det innan annars blir det nog för tungt att lyfta Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Micke_Tj Postat 24 juli 2008 Författare Dela Postat 24 juli 2008 Blir nog inget lyft har kommit fram till att golvet troligen är skevt bara Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 24 juli 2008 Dela Postat 24 juli 2008 kör hårt micke.. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Micke_Tj Postat 24 juli 2008 Författare Dela Postat 24 juli 2008 ja tror inte du också det blir som sagt lite wow upplevelsemen ska tömma som en säkrhets åtgärd och se hur golvet ligger utan vatten i karet..får handla liten barnpool Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 24 juli 2008 Dela Postat 24 juli 2008 får handla liten barnpoolGlöm ej att fota så man får med detta på bild Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Micke_Tj Postat 24 juli 2008 Författare Dela Postat 24 juli 2008 hihi det hade du allt velat se vanya rön foamen under parkette plattas ut och det är därför jag kan se bågen i golvet Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 24 juli 2008 Dela Postat 24 juli 2008 hihi det hade du allt velat se vanya rön foamen under parkette plattas ut och det är därför jag kan se bågen i golvetLåter logiskt med detta om man har 3mm cellplast under parketen så pallar denna ej med på ~1000kg Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Micke_Tj Postat 24 juli 2008 Författare Dela Postat 24 juli 2008 nej precis och det är ungefär den springan jag kan se med långt vattenpass vid mitten benet och parketten måste ju ta vägen någonstans Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
smulan Postat 24 juli 2008 Dela Postat 24 juli 2008 För modligen är den på väg neråt Sorry Micke jag kunde bara inte låta bli ........ Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Micke_Tj Postat 24 juli 2008 Författare Dela Postat 24 juli 2008 jaja vi ska väl se om ditt golv håller................ Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg