Gå till innehåll

six Line Wrasse


Minerva

Rekommenderade inlägg

Hej !

Jag funderar på att skaffa en six Line Wrasse,men innan jag gör det har jag några frågor som jag gärna vill ha svar på.

Är den mycket agressiv?

jag har 2st kirurger,2st Clowner,en Gylta,en Filfisk,en Pyjamasfisk och en Belinder

skulle den gå att ha med dessa fiskar?

Är den kinkig i matväg?

Är den annars almänt lättskött?

Tack på förhand.:ler:

post-3429-14468915285519_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej!

Jag är ju väldigt nybörjare på detta men tänkte ändå försöka bidra!

Jag har själv 2 st Six Line Wrasse som jag haft 1 månad tillsammans med några clowner, en Kejsare och några gobies. Än så länge har det fungerat utmärkt, jag har inte märkt av någon direkt agressivitet (men det kanske kommer med tiden).

I övrigt tycker jag fisken är väldigt trevlig, de glider ständig in o ut i alla små gångar mellan LS:en och pickar ständigt på den. I övrigt verkar de äta det mesta. Jag ger de mest ON:s Formula One (small) och fryst artemia.

/Janne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har haft en som ganska nyligen tog en flygtur ut i blomkrukan bredvid akvariet och dog tyvärr.

Väldigt trevlig fisk, simmar snabbt ut och in bland stenen. Äter massa smådjur också, när min dog kunde man ganska snabbt se att olika smådjur kom tillbaka. Det rekommenderas att de ska ha ganska mkt LS för att uppfylla dess smådjursdiet. De äter borstmaskarnas ägg också.

Det enda man kanske ska tänka på är att de kan vara lite småkinkiga med maten. Min åt inte vanlig fiskmat utan endast artemia osv. (glupskast av alla fiskar då också), men detta går att träna bort sägs det.

Ska definitivt skaffa en till.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har också haft en six line wrasse som hppade ur karet och ner på gallret i bakdelen (sk. sumpem)av mitt kar och dog av vätske brist.

Lägger man i den först så kan den vara rätt så aggresiv, kanske lättare med den nu eftersom du tänkt skaffa den efter dina andra fiskar.

många rekommenderar ju att stoppa i den sist i akvariet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Du får absolut inte stoppa i en sådan om du har Cirrhilabrus i akvariet!

Det kommer att bli bråk och Sixlinen kommer att vara den som vinner herraväldet över akvariet!

En av de fiskar jag personligen aldrig skulle stoppa i ett akvarium om det inte är på flera tusen liter.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack så mycket för svaret Nordberg!-respekt

Jag har haft en liten tanke i bakhuvudet hela tiden,men i affäen sa de att det skulle gå bra.

Jag tycker att de liknar gyltan lite och det var nog mest därför som jag frågade.:snurrig:

Tack alla andra också.

Det aldrig sådan i mitt kar!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...