Gå till innehåll

Äntligen tillbaka igen!!!


Strumpan

Rekommenderade inlägg

Hej!

Har inte skrivit på forumet på ett bra tag men nu är vi tillbaka :nöjd:

Har inte haft någon tid överhuvudtaget till nå akvarium det senaste året.

Har flyttat en gång själv och har dessutom hjälpt min mor (Nettans) att flytta 2 gånger.

Som om inte det vore nog så lyckades vi krocka då vi var och hämtade våran valp ,vilket vart en dyr historia.Gick 17000:- back då det självklart var vi som orsakade den pga en förädisk korsning menmen nu lägger vi gamla bakom oss och försöker oss på en ny start.

Vårat 240 liters vart efter allt detta nergraderat till ett nano på 30 liter men nu har vi tröttnat lite på detta lilla skitkar så nu drar vi igång med 240 liters igen :ler:

Har som vanligt lite frågor.

Tänkte skaffa ny belysning men räcker 8*39 watts T5 armatur till det mesta???

Undrar också lite över vad man kan blanda för räkor,har ju inte riktigt blandat några förut utan har alltid hållt oss till en och samma.

Hoppas på att även denna start kommer gå bra.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

vore skoj oom ni berättade måtten på akvariet.. vore kul o se om man får in 8 rör a' 39w

kul att ni tar tag i det igen.. finns ett antal olika räkor som är fullt möjligt att blanda med..

har både pepparmint o putsar räkor i mitt.

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hejsan.

Jag använder mig av 6*39 W nu och har två Acroporor som växer på, två Montiporor växer och en hysterix som växer så det knakar. Själv har jag 320 liter så att använda 8 st 39W till 240 kanske är lite overkill... Beroende på djup och om ni kommer ha reflektorer och liknande förstås.

Mvh Hellman

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...