Gå till innehåll

Åt min korall?


Mattias Malmö

Rekommenderade inlägg

Fick ju med en knapp eller nåt med LSen. Jämfört med de oönskade glasrosorna är den mer kastanjebrun, har kortare och smalare tentakler i förhållande till munskivan och rullar ihop sig som en knopp på natten eller när en eremit eller nåt trampar omkring runt den.

Tänkte se vad som hände om jag försökte mata, men har ju ingen korallmat - jag smulade sönder ett par flingor fiskfoder till ett fint pulver och sög upp i en spruta med vatten. Stängde av pumparna och sprutade ut lite grann ovanför den tills ett par bitar singlade ner på munskivan som omedelbart slöt sig och stannade så. Jag tröttnade på att titta, men en stund senare var den utslagen igen och ren och fin så jag slog på pumparna och avslutade experimentet.

Frågan kvarstår: tyckte han det var gott och slöt sig för att få in det i munnen, eller blev han irriterad och ville göra sig av med skräpet??

Jag har nämligen en likadan till på ett annat ställe som är mycket mer skuggat så jag tänkte att lite stödmatning kanske kan uppväga ljusbristen...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja den lär ha ätit. Igår såg jag en fet flinga fiskfoder fastna i en av tentaklerna - den drogs blixtsnabbt in och hela skivan slöt sig och blev som en fet blomknopp. Nu stannade jag och tittade tills den öppnade sig också - och hela flingan var borta. Den var typ lika stor som munskivan - iofs jäkligt platt - men fasen vilket matvrak ändå att proppa i sig så.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...