Gå till innehåll

Hjälp mig med en bedömning


Lindita

Rekommenderade inlägg

Hej!

Min har läst er lite av och till ett tag nu. Min man började med sitt först saltvattenavarium för 3 år sedan. I början var inte akvariet så väl utrustat. Ett tag fungerade bra akvariet. För ett ¨år sedan flyttade vi och fick sälja fiskarna. Min man köpte lite andra grejor som akvariet behövde. Jag tyckte förstås att det hela tiden var det dags att köpa något nytt. Han har ingen sump än.

Problemet är att det inte går så bra för min man och akvariet. Jag tjatar en hel del om att sälja allt. Vi har en annons ute dessutom. Detta att ha ett saltvatten akvarium verkar så komplicerat ibland. Fiskar dör, värdena i vatten inte är så bra osv. Samtidigt hr det funkar bra förut... jag förstår ingenting! Trots att det inte är min hobby så tycker jg att det är trevligt med ett akvarium men tycker så synd när fiskar dör.

Jag vill inte dra hela historien här. Jag undrar bara om någon har tid och ork att hjälpa oss att red ut problemet. Någon som kanske vi kan ta kontakt per telefon eller som kan göra ett hembesök hos oss och kolla hur det ser ut. Då kanske vi får veta om det är någon idé att fortsätta kämpa med det här eller om vi ska lägga av det hela.

Snälla hjälp oss att bedöma vårt akvarium.Ni kan mejla till liaava04@hotmail.com eller ta kontakt med min man 0762720687

Mvh

Linda

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej,

När jag läser ditt inlägg funderar jag på om det är karet i sig eller engagemanget som haltar. Saltvattensakvarist är en aktiv hobby som kräver engagemang. Det går inte i längden att driva ett kar "på sparlåga", utan ständiga underhållsinsatser krävs. Oavsett hur ert kar ser ut idag så tror jag nog att det går att få jättefint, om bara tiden och engagemanget finns. Hur mycket tid är ni beredda att lägga ned på karet (varje vecka, månad efter månad)?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...