Netweaver Postat 13 april 2008 Postat 13 april 2008 Hej!Undrar om min korall dött på ett naturligt sätt eller om det kan vara nån invånare i karet som käkat upp den.I fredags såg den ut så här:Idag såg den ut så här (har flyttat den för att få bättre bild):Har sett spår av en evt. pistolräka här lite smällande då och då och har sett en klo (färglös) som varut ute efter mina eremiter.Sen köpte jag för några dagar sen en pepparmint räka som käkat glatt av mina glasrosor.Alla vattenvärden är ok kan en korall dö så fort eller och bara försvinna?MvhThomas Citera
Netweaver Postat 15 april 2008 Författare Postat 15 april 2008 Ingen som har nått bud?? Förmodar att den kolat pga min okunnskap men går det så snabbt? Citera
Orion Postat 15 april 2008 Postat 15 april 2008 vad är det för korall? tror ej att den har blivit uppkäkad så fort. Citera
Netweaver Postat 15 april 2008 Författare Postat 15 april 2008 Det var en alveopora och det finns inte en rest kvar av den annat än skelettet Citera
Botan Postat 15 april 2008 Postat 15 april 2008 Oj vad fin den var innan, beklagar vad som hänt.... Citera
xstream Postat 15 april 2008 Postat 15 april 2008 Jag hade två sådana som också dog, varför vet jag inte då jag hade bra värden och alla andra koraller såg friska ut. Citera
Losenborg Postat 16 april 2008 Postat 16 april 2008 Tacksam på svar på följande fråga.Jag köpte en stor ENTACMAEA QUADRICOLOR den är ju väldigt vacker. min fråga är, om det är en Annemon som behöver matas och i så fall med vad och på vilket sätt.STENLO Citera
Netweaver Postat 16 april 2008 Författare Postat 16 april 2008 Jag fick reda på när jag köpte den att den var svår trodde bara inte dom dog så snabbt, men man lär sig av sina misstag lite tråkigt då det var min favorit. Citera
Orion Postat 17 april 2008 Postat 17 april 2008 Tacksam på svar på följande fråga.Jag köpte en stor ENTACMAEA QUADRICOLOR den är ju väldigt vacker. min fråga är, om det är en Annemon som behöver matas och i så fall med vad och på vilket sätt.STENLOmata den med en bit räkstjärt varannan dag så ska du se att den växer Citera
Peppz Postat 21 april 2008 Postat 21 april 2008 Tacksam på svar på följande fråga.Jag köpte en stor ENTACMAEA QUADRICOLOR den är ju väldigt vacker. min fråga är, om det är en Annemon som behöver matas och i så fall med vad och på vilket sätt.STENLOAlla anemoner måste matas, eller alla havsanemoner/symbiosanemoner (eller va dendär sortens anemoner heter), så ja, du måste mata den. Förslagsvis med räkbitar, släpp bara ner en bit i anemonen så kommer den käka upp den. Släpp inte ner för stor bit bara. Citera
crille Postat 21 april 2008 Postat 21 april 2008 Tacksam på svar på följande fråga.Jag köpte en stor ENTACMAEA QUADRICOLOR den är ju väldigt vacker. min fråga är, om det är en Annemon som behöver matas och i så fall med vad och på vilket sätt.STENLOvarför startar du inte en egen tråd sten? större chans att du får svar:) Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.