Gå till innehåll

Uppstart 375 liter


ExCeed

Rekommenderade inlägg

Dåså, då har man fyllt på vatten och saltat under veckan. Idag bar det av till Akvarieleasing och köpte sten, slutede på runda 45 kilo; fan va mycket och framför allt dyrt tänkte jag, men efter att man hållit på att stapla stenen i karet, visade det sig att det ine var så djävla mycket...

I alla fall, otålig som jag är, sitter jag nu med ficklampa i mörkret och kikar och har redan sett lite kräftdjur och tom en liten, liten sjöstjärna, den är runt 5mm.

Ska införskaffa korall sand för att förfina båtten under veckan.

dock har jag en fråga; fick med mig en flaska Denitrol och undrar hur länge jag ska vänta med att hälla i denna bakteriekultur. Har inte fått hem skummaren än

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Sådär, ny morgon, nya uppgifter!. Vattnet har börjat klarna efter att jag hällde i sanden i går, upptäckte 2 krabbor, och tre nya mjuka... ja, djur/växter på nått vis. ska försöka få upp bilderna idag, det va en massa strul i går. Är tyvärr ganska säker på att jag fick med en glasros med de levande stenarna, ser ut som en svart annemon ungefär :/

Men håll ut, bilderna kommer i kväll

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...