Gå till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Saltvattensguiden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Postat

Har idag startat ett 20Liters nano =)

Har tagit vatten och ls ifrån mitt gamla 250kar

sen så har jag köpt levande (caribsea sand)

har köpt 1 röd eremit och 1 blå eremit och en sjöstjärna som jag inte vet namnet på, tror dom kallades turbo eller något?

Ser ut som man hällt mjölk i akvariet pga av sanden!

http://www.geting.se/viewimage.php?image=97856-mjolk.JPG

Postat
  • Författare

Jo det är sant, men har ingen direkt bråttska så det kan ta en/ett par dagar på sig att klarna om det är så.

Men tack för tippset =)

allt är inkörda saker iaf, så räknar inte med att få någon som helst nitrit topp, men ska ändå göra tester varannan dag framöver

Postat

ser riktigt sjysst ut! har aldrig sett en sån stjärna förr,men riktigt fin va den.

du kanske ska försöka slänga i lite mindre stenar istl,så d blir som ett mini rev? ^^

Mvh Fredde

Postat

Hur löser du värmen i det akvariet? Är på gång att starta upp ett litet på cirka 15 liter, men det största problemet verkar vara värmen, som jag förstår det är det relativt viktigt med en någorlunda stabil temperatur i saltvatten?

Postat
  • Författare

jadu startade det ju som sagt i måndags, men har mätt temperaturen och den ligger på stadiga 27grader tycker det är hyffsat okey! ska byta lysrör inom kort och blir det för varmt då så installerar jag en datorfläkt i locket

Mvh

Postat

27 grader låter ju bra, men hur får du akvariet att hålla sig vid den temperaturen? doppvärmare modell liten? Eller räcker värmeutveckligen från pumpen för att hålla tempen uppe?

Funderar på att starta ett liknande själv, men har oftast knappa 20 grader i lägenheten, men man kan ju ionte gärna stoppa i en vanlig doppvärmare i ett 15 liters ... dels blir det fult och stort, dessutom tror jag akvariet är för litet för att den ska fungera bra?

• 3 veckor senare...
Postat
  • Författare

Någon moderator som kan stänga den här tråden?

Ska starta en ny om mitt 37liters istället!

Mvh

Henrik

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.