Gå till innehåll

Mitt nya 20liters nano kar


NephruruS

Rekommenderade inlägg

Har idag startat ett 20Liters nano =)

Har tagit vatten och ls ifrån mitt gamla 250kar

sen så har jag köpt levande (caribsea sand)

har köpt 1 röd eremit och 1 blå eremit och en sjöstjärna som jag inte vet namnet på, tror dom kallades turbo eller något?

Ser ut som man hällt mjölk i akvariet pga av sanden!

http://www.geting.se/viewimage.php?image=97856-mjolk.JPG

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jo det är sant, men har ingen direkt bråttska så det kan ta en/ett par dagar på sig att klarna om det är så.

Men tack för tippset =)

allt är inkörda saker iaf, så räknar inte med att få någon som helst nitrit topp, men ska ändå göra tester varannan dag framöver

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hur löser du värmen i det akvariet? Är på gång att starta upp ett litet på cirka 15 liter, men det största problemet verkar vara värmen, som jag förstår det är det relativt viktigt med en någorlunda stabil temperatur i saltvatten?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

27 grader låter ju bra, men hur får du akvariet att hålla sig vid den temperaturen? doppvärmare modell liten? Eller räcker värmeutveckligen från pumpen för att hålla tempen uppe?

Funderar på att starta ett liknande själv, men har oftast knappa 20 grader i lägenheten, men man kan ju ionte gärna stoppa i en vanlig doppvärmare i ett 15 liters ... dels blir det fult och stort, dessutom tror jag akvariet är för litet för att den ska fungera bra?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...