Niclas Postat 20 augusti 2004 Postat 20 augusti 2004 Hej, ska en tur till Berlin om några veckor, sist jag var där så letade jag inte efter butiker, men var på Zoo o tittade.. Denna gång tänkte vi besökaAqua-Dome bl.a. Men till min fråga: Är det nån av Er som vet om det finns några bra saltbutiker i Berlin? Eller är saltbiten större i någon/några andra städer i Tyskland?MvhNiclas Citera
xperx Postat 20 augusti 2004 Postat 20 augusti 2004 Har för mig att Radisson Hotel i Berlin ska ha ett av de större saltakvarierna i världen. Var visst ett par som gifte sig I det... Citera
Niclas Postat 20 augusti 2004 Författare Postat 20 augusti 2004 OK då kanske man får passa på om ändå är därÄr det nån som har koll på butiksutbudet för övrigt? eller har lyckats att hitta Berlins gula sidor på nätet så att man kan söka sig fram den vägen? Citera
Magnus Postat 22 augusti 2004 Postat 22 augusti 2004 Det finns flera bra butiker i Berlin! Kolla i tidskrifterna "meerwasseraquarianer" och i "Die Koralle" så hittar du flera annonser! Det finns möjligheter att göra riktiga fynd! Jag var där för en månad sedan!/Magnus Citera
Niclas Postat 22 augusti 2004 Författare Postat 22 augusti 2004 Ah! Kul, kommer du ihåg nån butik som var "bättre" än de andra?MvhNiclas Citera
Magnus Postat 22 augusti 2004 Postat 22 augusti 2004 Vi var runt i 4 - 5 butiker. Alla var bra men det var semestertider så urvalet var lite begränsat för att vara Tyskland. Vi köpte en väldigt fin Zohal (stavning?)+ lite stenkoraller och några tridacna för mycket bra priser!Trevlig resa!/Magnus Citera
Niclas Postat 22 augusti 2004 Författare Postat 22 augusti 2004 Åkte Ni bil eller flög Ni? Har upplevt lite krångel med flyg själv... Citera
Niclas Postat 22 augusti 2004 Författare Postat 22 augusti 2004 Hm..Magnus, dessa tidningar är ju inte "nättidningar" ochjag misstänker att man inte hittardom i tidningshyllan på Konsum... Har Du möjlighet att skriva avadressen eller om de har en egen websidapå ett par centralt belägna butiker i Berlin?Skullevara mycket tacksam Citera
Roger_w Postat 22 augusti 2004 Postat 22 augusti 2004 Hejsan!Hur är det med import ifrån tyskland? Är det mer lagligt än Thailand, några speciella EU regler som gäller?/Roger Citera
Niclas Postat 22 augusti 2004 Författare Postat 22 augusti 2004 Det är väl Cites som gäller? Tyskarna hoppas man ska vara seriösa?? Men det kan vara trixigt med flyget... Måste kolla med SAS om vad som gäller? Citera
jimmy Postat 23 augusti 2004 Postat 23 augusti 2004 Flyget vet jag inte hur det är med tror det kan vara svårt att få med sig något levande dom flesta bolag har förbud mot det om det inte rör sig om ledar hundar eller liknande.Annars så ska det väll inte vara några problem tyskarna är ju med i EU Citera
Norberg Postat 23 augusti 2004 Postat 23 augusti 2004 Jag har tagit med korallfraggar från Tyskland i handbagaget på flyget utan problem! Men de tyska tullarna hade stor show när de kollade igenom påsar och burkar. Dom tyckte det var intressant men de hade inga invändningar! Citera
Magnus Postat 23 augusti 2004 Postat 23 augusti 2004 Du ska ta kvitto med citesnummer på alla djur så är tullen inget problem så länge du handlar inom EU!/Magnus Citera
joney Postat 26 augusti 2004 Postat 26 augusti 2004 var det nån som hade några affärer eller?? Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.