Freedom Postat 13 maj 2008 Dela Postat 13 maj 2008 HejsanHar haft en Heteractis magnifica nu i ca 4 år.Aldrig haft några direkta problem med den.Men nu på sistone har den börjat dra ihop sig allt mer, samtidigt som den fyllt ett par tentakler till sprängningsgränsen och börjat vandra runt.Har inte kunnat förstå varför den börjat med detta betende, förrän imorse då jag av en slump fick se min Centropyge bispinosus attackera anemonen.Någon som varit med om detta tidigare? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wiking Postat 13 maj 2008 Dela Postat 13 maj 2008 Jag köpte en anemon för någon/några månader sedan. Den var kanonfin de första 2 veckorna, men sedan började han se vissen och liten ut. När jag tittade närmare några kvällar så såg jag att min Kejsare och även 2 av mina dvärgkejsare då och då var framme och noppade på den. Det gick så illa att min imperator i stort sett åt upp hela anemonen.Jag har också en C bispinonus men den var inte på min anemon. Min bispinosus är dock liten och nöjer sig kanske med den föda den får av mig. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.