Gå till innehåll

Uhyffsad Clown?


ExCeed

Rekommenderade inlägg

Tjena! mina clowner, eller den ena (är mindre än den andra, antar att det är en hane), uppför sig lite uhyffsat mot en abdra, som jag tror är en hona. då och då, simmar den fram till henne, ser ut att få spasmer, och slår stjärtfenan i ansiktet på honan några gånger; sen uppför de sig helt normalt. De bråkar inte eller nått, bara det där konstiga uppförandet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Inte alls omöjligt. Hur länge har du haft dem, eller hur stora är de?

Du brukar lägga äggen inne bland stenar, kanske någon grotta eller liknande. Du kommer att märka det eftersom de vaktar äggen noga och jagar bort alla inkräktare.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Extrakar i all ära, men det blir nog lite jobbigt med det. tror det blir enklare med ett clownhotel, där alla pumpar och filter är i från början.

På bromma Zoo har de sånna för ca 1600 spänn, då är allt inkluderat och jag måste inte koppla in det till huvudkaret.

Det va mest så jag tänkte.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Om du skall ta hand om larver så behöver du inte ha mer än ett litet kar på 20 liter och man kör med syresten isället för skummare. Larverna är små och ömtåliga och klarar inte mycket cirkulation. Sök här på Sg om Clownlarver så får du veta mer.

Lycka till!!!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...