Gå till innehåll

döende clown?


saltmarcus

Rekommenderade inlägg

hejsan, jag tror att min clown är döende. för igår kväll så mådde den bra. men imorse när jag tittade och skulle mata den så matvägrade den. sedan låg den stilla på botten. när jag petade till den fick den världens spasmer och simmade fort som sjutton runt i akvariet. jag kollade salthalten och den låg på lite för låg nivå så jag la i lite starkare saltvatten. så min fråga är: kommer den att dö eller kommer den att bli pigg sen??

M.V.H En orolig akvarist

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej Marcus.

Har du kollat något annat värde än salthalt? Vilket värde eftersträvar du att hålla? Vilken typ av saltmätare använder du?

Vad matar du med?

Ser du några skador på fisken?

Har du några andra fiskar eller levande i karet som visar liknande symptomer?

Har du varit och rotat i karet dagarna innan detta hänt? Vet du isf om du haft händerna i något rengöringsmedel eller andra starka kemikalier innan dess?

Har ni målat om i huset/lägenheten under de senaste dagarna?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej Marcus.

Har du kollat något annat värde än salthalt? Vilket värde eftersträvar du att hålla? Vilken typ av saltmätare använder du?

Vad matar du med?

Ser du några skador på fisken?

Har du några andra fiskar eller levande i karet som visar liknande symptomer?

Har du varit och rotat i karet dagarna innan detta hänt? Vet du isf om du haft händerna i något rengöringsmedel eller andra starka kemikalier innan dess?

Har ni målat om i huset/lägenheten under de senaste dagarna?

jag tror det var salthalten det var fel på. för nu mår min clown bra igen. men jag ska lägg adin text på minnet om det händer igen. samma sak hände dagen efter inköpet då låg den också på botten. det kanske har ett samband. men tack laggeman för infon. jag använder en svängarmsmätare.

M.V.H Marcus S

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...