Magnus_Petersson Postat 19 maj 2008 Postat 19 maj 2008 Hej!Jag håller på att montera mitt nya akvarium och undrar om någon har bra tips om hur man bäst monterar +GF+ PVC-U tankgenomförningar. Jag har ett antal från 25mm upp till 50 mm rör diameter. - hur hårt skall man dra ? - skall man smörja in gängan / gummipackningen med något för att få lättare glid ?- mina skiftnycklar är för små och kommer dessutom inte åt med stora verktyg - något tips om bra vertyg ? eller räcker det att dra för hand ? - etc ? Mvh Magnus Citera
wrang Postat 19 maj 2008 Postat 19 maj 2008 - Dra hårt men ej så hårt att gummit kryper ut på sidorna- Nej inget imellan.- Har du ingen polygrip eller rörtång för att dra åt det där sisstaSätter du muttern på utsidan av karet så har man gummipackningen på insidan och den hårda plast ringen mot muttern på utsidanInsida och ytavrinningGenomförningGummipackningGLASPlastring MutterUtsida och inne i skåpetJag har precis satt ihop karet mitt å drog det sissta med en polygrip mer skall ej behövas. Sätter du muttern på utsidan så kan man efterdra OM det nu skulle krypa ut lite dropp där efter.... Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.