Matt_HiHat Postat 1 juni 2008 Dela Postat 1 juni 2008 Funderar på att i höst köra lite zeovit i mitt 100 liters. För att det vore kul att testa. Väldigt liten vattenvolym, men det finns ju nanon som verkar gå bra på zeovitmetoden. Blir inte så himla dyrt heller, nackdelen är väl att artiklarna går ur bästföre-datum. Kör skummarlöst men kan inte mäta nitrat, nitrit och fosfat. Funkar det skummarlöst med zeovit i ett sånt litet kar tror ni?Tänkte köra grundartiklarna Zeobak, Zeostart och Zeofood och ev. nån aminosyratillsats. Tänkte ha en nylonstrumpa passivt med ca 150-200ml zeovit i överinningskammaren. Tillsätter Ca och spårämnen med TM BioCalcium. Tror ni detta skulle funka ihop med BioCalciumet eller blir det krock så att jag råkar tillsätta för mycket spårämnen av något slag? Har för mig att ovantstående zeovitartiklar bara är olika typer av bakterier och korallfoder och inte spårämnen.Tacksam för tips och hjälp!Mvh Mattias Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Magnus Postat 6 juni 2008 Dela Postat 6 juni 2008 Kolla på www.hausriff.ch så får du se en burk som kör zeovit+balling...Iwans burk är rätt ok... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Matt_HiHat Postat 6 juni 2008 Författare Dela Postat 6 juni 2008 Tack för tipset! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.