Gå till innehåll

Död Fröken och en som är sjuk ?


wizz

Rekommenderade inlägg

Hej nu händer det saker i mitt kar som jag inte kan förklara...

Igår var jag och skaffade en ny pump till karet för att få bättre cirkulation och samtidigt fick jag med mig ny frökenfisk hem.. så att min andra skulle få en kompis..

Allt ser fint ut då det gäller värden men den nya pumpen funkade inte så den åkte ut igen..

Och idag så komm jag hem under kvällen och får se den nya fröken ligga upp och ner DÖD samt att någon varit framme och ätit lite av den..

Samtidigt ser jag min andra fråken ligga på botten och liksom kippa efter luft ? alla andra i karet simmar runt som vanligt .. har 2 clowner och en eldstjärt samt en som jag inte har en susning vad det är för fisk.. och kan någon hjälpa mig identifiera den .. kanske den som stressar ihjäl dom .. tror inte det är något annat änd just detta som är orsaken.

Kolla på bilden här https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?t=22778 det är den gula fisken hon har ett svart streck som går längs med hela bukfenan..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Mina första tanke är bara; alldeles för mycket fisk i ett så litet kar. Clownerna är max vad du kan ha i ett så litet kar, om det är ett clownhotell.

Ja det är ett Clownhotell.

Så jag har förmånga fiskar i det då ...

Nybörjare som man är lär man sig alltid något nytt..

Vill ju ha fler av allt men har inte möjligheten med ett större kar innan sommaren får fixa ett större i höst..

Kanske ett Red sea max eller större vi får se...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nybörjare är man livet ut ;-)

Mm, två fiskar är i alla fall max i ett sådant kar, enligt min mening.

Problemet med småkar är att de tenderar å få oss att tänja på gränserna och utsätta fiskar i onödan. Krävs enorm självdisciplin, jag vet!

Om det dröjer så länge skulle jag försöka sälja/skänka bort alla utom två fiskar.

Mvh Thomas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...