Håkan Postat 6 juni 2008 Dela Postat 6 juni 2008 Skall flytta sand från mitt nuvarande kar till ett nytt kar.Bör jag göra något med den innan den åker i det nya karet,skölja av den i saltvatten? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wiking Postat 6 juni 2008 Dela Postat 6 juni 2008 Jag skulle sköjt av den i saltvatten, har jag inte saltvatten skulle jag använt vanligt vatten. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
-=Mr_B=- Postat 6 juni 2008 Dela Postat 6 juni 2008 Är inte en del av poängen att överföra liv från det ena karet till det andra? Sötvattenssköljning borde vara negativt för ytligt liv i allla fall. Slamma av den i en balja känns rätt, men med saltvatten.Beroende på värdkaret man hämtar sanden från, helt enkelt slamma den i karet, och skumma kraftigt vör att vädra ur, och skumma bort eventuella elakheter?B! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.