Greken Postat 30 augusti 2004 Dela Postat 30 augusti 2004 Har en imperator på ca 12cm som har funkat i ett halvår. Men nu i fredags så upptäckte jag att en av gällarna gick rätt fort och den andra rör sig inte alls. Nu har det varit så i 3 dagar. Någon som vet vad detta kan bero på och vad man kan göra åt saken?PS. ingen av de andra fiskarna mår dåligt och jag har bland annat 1 P. asfur, 1 gul kirurg, 1 kaninfisk och 1 naso. /Mattias Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Vitamin Postat 30 augusti 2004 Dela Postat 30 augusti 2004 Kan ju vara en effekt på fisken som kommit när den blivit äldre. Eller har den fått gälparasiter... Jag skulle nog tippat på det sistnämnda. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
pwin Postat 30 augusti 2004 Dela Postat 30 augusti 2004 Det är ganska vanligt på även på ny importerade exemplar av Imperator. Det är säkert någon parasit på den ena gälen. Eventuellt kan en putsarräka eller putsar fisk hjälpa att avlägsna det som irriterar fisken. Eldräka eller Grabhami räkorna brukar funka bra./Per Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Greken Postat 31 augusti 2004 Författare Dela Postat 31 augusti 2004 I går kväll när jag kom hem var han normal igen så tar det lugnt och håller han under uppsikt. Har 4 putsarräkor och 1 putsarfisk så de har väl gjort sitt jobb antar jag./Mattias Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.