Guest C.caeo Postat 31 augusti 2004 Dela Postat 31 augusti 2004 Är deltecs uv-c bra eller? Tänkte mig en 10w-T5 till 500litr. Den övre!Kom gärna med förslag på en bra uv-c.Och är Duplas kalciumreaktor bara eller? Måste man ha co2 till den?Tack på förhand. Calle Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
thomas5547 Postat 31 augusti 2004 Dela Postat 31 augusti 2004 Lifegards uvc är bra.. och DeBarrys är kanon.. Det är dom enda jag har erfarenhet av i alla fall.. Men det finns säkert en mängd olika märken som är bra! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Guest C.caeo Postat 31 augusti 2004 Dela Postat 31 augusti 2004 Skrev just och frågade vad du ska ha för din DeBarry me pump! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
xedar Postat 31 augusti 2004 Dela Postat 31 augusti 2004 deltec är helt oki . kör med en 10W nää jag tycker inte du ska köpa en dupla. jag har en själv och jag är inte riktigt nöjd. Ja du behöver co2 till alla kalk reaktorernaMvh Mikael Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Guest C.caeo Postat 31 augusti 2004 Dela Postat 31 augusti 2004 Attans tycker det verkar så J*V*A krångligt och dyrt, man ska först ha reaktorn och co2 tank stor som ett hus ochdyra ventiler mm.Käns som om man lägger ner en mindre förmögen het på bara den. Jag kanske skulle skita i en kalkreaktor! Har klarat mig hitintills. Eller är det värt mödan och pengarna?! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
xedar Postat 31 augusti 2004 Dela Postat 31 augusti 2004 jag doserar ändå calsium förutom reaktorn.. men titta på en kalkmixer ist då behöver du ingen co2. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Norberg Postat 1 september 2004 Dela Postat 1 september 2004 Jag har en 39w Deltec UV och är nöjd med den! Den gör sitt jobb som den ska. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Magnus Postat 1 september 2004 Dela Postat 1 september 2004 Alla UV-C är i princip samma sak! Det är wattstyrkan som är det viktiga!/Magnus Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Xavante Postat 1 september 2004 Dela Postat 1 september 2004 Jag har ett deltec 20w till 450 liter och skulle nog råda dig att köra med en 39wattare till 500liter. Jag tycker att 20w är i minsta laget till mitt kar.Mvh Thomas Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Guest C.caeo Postat 1 september 2004 Dela Postat 1 september 2004 Ha jag önskar att jag skulle vara tvungen att göra det!Men mitt kar är bara på 200liter, menade att 10w klarade kar till 500liter Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Dykaren Postat 1 september 2004 Dela Postat 1 september 2004 Jag skulle inte hålla med om att alla UV-C är samma sak... Det är skillnad på glaset som skiljer röret från vattnet. Om det är dåligt glas så tar det bort mer av strålningen.Sen går Deltec's UV-C på T5-rör... och som alla vet är T5-rör mycket mer effektiva jämfört med den gamla sortens rör.Så Deltec's UV-C är mycket bra.... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Norberg Postat 1 september 2004 Dela Postat 1 september 2004 Jag kör min 39 w på ett300 liter vattenvolym! så jag tycker nog att 10 watt kan var lite väl lite! Men funkar det så är det ju bara bra! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Guest C.caeo Postat 1 september 2004 Dela Postat 1 september 2004 ska man lita på attdeltecs 10w klarar 500litereller ska mandra på me en 20w. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Guest C.caeo Postat 1 september 2004 Dela Postat 1 september 2004 En bra kalkvattenmixer, någon att rekomendera?Är inte så bar på detta ämne, men den ger endast kalk eller? Ger den kalcium me? Eller ger den bara kalcium? Eller är det kalkreaktorn som ger kacium!?!Vill ha en aparat som tillsätter kalcium men vill slippa co2 med magnet ventiler och allt dyrt krafs, visserligen coolt men pengarna räcker inte till just nu. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
JustJohnny Postat 1 september 2004 Dela Postat 1 september 2004 Personligen så köpte jag 20w till mitt 240L, priskillnaden var försumbar och det skadar ju inte att grilla på lite extra. Sedan slipper man ju köpa ny om man skulle uppgradera karet nån gång. Inga problem med prick så länge man kör UV:t så det funkar bra för mig ivarjefall.Mvh Johnny Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Guest C.caeo Postat 1 september 2004 Dela Postat 1 september 2004 Jo det skiljer ju iof bara 400spän mellan 10w och 20w! Blir nog en 20w i alla fall. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.