Gå till innehåll

Deltec UV-c bra eller dålig...


Guest C.caeo

Rekommenderade inlägg

Är deltecs uv-c bra eller? Tänkte mig en 10w-T5 till 500litr.

Den övre!

uvc.jpg

Kom gärna med förslag på en bra uv-c.smiley4.gif

Och är Duplas kalciumreaktor bara eller? Måste man ha co2 till den?

duplakalk.jpg

Tack på förhand. Calle

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Attans tycker det verkar så J*V*A krångligt och dyrt, man ska först ha reaktorn och co2 tank stor som ett hus ochdyra ventiler mm.Käns som om man lägger ner en mindre förmögen het på bara den. Jag kanske skulle skita i en kalkreaktor! Har klarat mig hitintills. Eller är det värt mödan och pengarna?!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag skulle inte hålla med om att alla UV-C är samma sak... Det är skillnad på glaset som skiljer röret från vattnet. Om det är dåligt glas så tar det bort mer av strålningen.

Sen går Deltec's UV-C på T5-rör... och som alla vet är T5-rör mycket mer effektiva jämfört med den gamla sortens rör.

Så Deltec's UV-C är mycket bra....

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

En bra kalkvattenmixer, någon att rekomendera?smiley17.gif

Är inte så bar på detta ämne, men den ger endast kalk eller? Ger den kalcium me? Eller ger den bara kalcium?

Eller är det kalkreaktorn som ger kacium!?!smiley25.gif

Vill ha en aparat som tillsätter kalcium men vill slippa co2 med magnet ventiler och allt dyrt krafs, visserligen coolt men pengarna räcker inte till just nu.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Personligen så köpte jag 20w till mitt 240L, priskillnaden var försumbar och det skadar ju inte att grilla på lite extra. Sedan slipper man ju köpa ny om man skulle uppgradera karet nån gång. Inga problem med prick så länge man kör UV:t så det funkar bra för mig ivarjefall.

Mvh Johnny

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...