Gå till innehåll

skummare


magnus1982

Rekommenderade inlägg

hejsan!

har ett 58 liters clownhotell, och efter ett tag så sluta skummaren fungera, pumpen blåste inte, förmodligen något korn eller så. skruva fast den igen och det skummar otroligt lite, trycker man på pumpen så börjar den fungera. men som sagt man kan inte ha handen där hela dagen,.

detta har hänt en gång innan men då lyckades jag fixa det. fråga mig ej hur.

frågan är då, jag är så trött på detta. jag bytar vatten 10 liter i veckan. måste jag köra med skummaren, eller vad händer egentligen.

mvh magnus

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har haft liknande poblem med min.

Prova att blåsa lite försiktigt i luftslangen och se om den kommer igång. Om det är tvärstopp kan du prova att suga lite i slangen och sen blåsa och se om det hjälper.

Om den skummar lite kan du prova att låta den dra in lite sötvatten genom luftslangen, gör även det när du fyller på vatten, så gör jag med min och den har fungerat bra sen jag började med det.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag brukar ta isär pumpar med mera och låta dom ligga i ett dygn i en hink med vatten och ättika det brukar ta bort kalkbeläggningar som ofta är problemet.

La venturi"stycket" från min skummare i denna lösning och detta gjorde underverk :ler:. har gjort det tidigare men bara i några timmar nu fick den ligga i drygt ett dygn.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...