Gå till innehåll

Nivåreglering


Borg

Rekommenderade inlägg

Finns det någon här som andvänder sig utav Sensortronic ? jag har köpt en som

heter Sensortronic 5/II - N får den inte att funka som den ska, trodde det var jordningen

som spökade men har en jordpromp i sumpen, hur man än ställer den så funkar den inte efter beskrivningen som följde med :( så min undran är det någon som har en och kan hjälpa mej hur

den är inställd, börjar starkt misstänka att min är nåt fel på.

Mvh Borg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har en sådan. Jag hade problem med att få min att fungera innan jag koppla in jordsensorn. Jag testade min med en lampa inkopplad ett flertal gånger innan jag koppla returpumpen. Jag har tyvärr inga bra tips att komma med eftersom mitt fungera med en gång.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Är det en Sensortronic 5 / II - N

52N.gifSensor_Halter_52.gif

http://www.troptronic.de/TT_Menue_Pegelschalter_e.html#

jag har en liknande funktion på min (Industrivariant) och där är jordsprötet för sig å sedan en max och min nivå. För att den skall fylla på vatten så skall alltså nivån sjunka under minimun sprötet och fyller på igen upp till maxnivåsprötet

Kan det vara så att du tagit fel på min och max spröten

http://www.troptronic.de/pdf/LevelSwitch_52N.pdf

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Man kan ställa in den på flera olika sätt. Det behöver inte vara max och min nivå. Jag har ställt min att när vattnet nuddar någon sensor(kvittar vilken), så stannar retur pumpen och när de är fria från vatten startar pumpen igen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Bengan: Okey kan man det även med denna modell. Trodde det var de andra modellerna som man gjorde detta enligt deras hemsida, men nu vet jag att det finns olika :)

http://www.troptronic.de

Levelswitch 5 / III N - As soon as the sensor tip gets in contact with water the power outlet is switched off.

Levelswitch 5 / II i - As soon as the sensor tip gets in contact with water the power outlet is switched on

Level difference switch 5 / IV u - has two operating modes, filling and depleting

Levelswitch 5 / II N - sensor switches off, each sensor switches on, only both sensors switch on, the red sensor switches on and the black sensor switches off.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

"jag har en liknande funktion på min (Industrivariant) och där är jordsprötet för sig å sedan en max och min nivå. För att den skall fylla på vatten så skall alltså nivån sjunka under minimun sprötet och fyller på igen upp till maxnivåsprötet Kan det vara så att du tagit fel på min och max spröten"

Tack för era svar, det är just max och min som inte på nåt sett går att få till. följer man manualen som följde med går det ju inte sätta fel. sitter ju aven dubbla känselspröt på den,

hur har du gjort med dom Bengan ?

// Borg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Man kan ställa in den på flera olika sätt. Det behöver inte vara max och min nivå. Jag har ställt min att när vattnet nuddar någon sensor(kvittar vilken), så stannar retur pumpen och när de är fria från vatten startar pumpen igen.

Ligger inte pumpen och går hela tiden då ? eftersom det dunstar ju konstant. Därför känns det som det skulle va bättre med en på min och en på max, tror det är inställningen SA2 och SB2 (är på jobbet och har inte dosan framför mej) då vattnet kommer ner till min nivå och pumpen fyller upp till max, då behöver den ju bara köra tex en gång om dygnet.

Jag använder bara två av de fyra proberna. Jag har de två som blivit över liggande sidan om sumpen. Vad är det som inte fungerar? Är det bara Max och min som inte fungerar?

Bengt vilken inställning kör du ? jag får f** inte den att funka på nåt sett verkar det som, så det är intressant att testa exakt samma som dej och se om det funkar, tråkigt att tjöta på försäljarn hela tiden om man själv gör fel, men jag misstänker att det är nåt som är galet med den enheten som jag har.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag använder inte min till vattenpåfyllning. Jag har den som överfyllnadsskydd i karet, kopplat till returpumpen från sumpen, om i fall att min ytavrinningsbox skulle stanna. Jag använder mig av inställningen SA 2 SB 1.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag använder inte min till vattenpåfyllning. Jag har den som överfyllnadsskydd i karet, kopplat till returpumpen från sumpen, om i fall att min ytavrinningsbox skulle stanna. Jag använder mig av inställningen SA 2 SB 1.

Okej Bengan då förstår jag, min va tanken att den skulle reglera min nivån i sumpen pga avdunstatt vatten, får nog vända mej till försäljaren för den är nog inte riktigt frisk :( men tack för svaren ändå.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...