thomas5547 Postat 7 oktober 2004 Författare Postat 7 oktober 2004 Oj.. såg på bilden att det fanns lite alger på rutan Tre st Zebrazoma flevenscens, fast två fastnade bara på bilden.. Citera
aengus Postat 7 oktober 2004 Postat 7 oktober 2004 den här squiden, kopplar du en pump och sen har du dragit rör bakom stenen, och då böljar det lite fram o tillbaka där då??? hur stor pump kan man ha till den? har du en aning om det. Citera
Janne Postat 7 oktober 2004 Postat 7 oktober 2004 Ser bra ut, algerna försvinner säkert snart. Ja Iwaki är bra pumpar, mina har gått dyngnet runt i sex år utan att jag gjort något åt dem. Har du bara staplat stenen eller är de förankrade på något sätt? För det är så tråkigt om berget säckar efter ett tag./Janne Citera
aengus Postat 7 oktober 2004 Postat 7 oktober 2004 en lite fråga till bara. ditt första intryck av denna lilla manick?? Citera
thomas5547 Postat 7 oktober 2004 Författare Postat 7 oktober 2004 Nä jag har en liten "överrinningslåda" som är limmat på bakkanten.. Där har jag borrat två hål.. och ut är det en standpipe, och upp är det ett rör som går direkt till squiden. Mitt första intryck av denna manick.. var vilket skräp.. ha ha.. Men den var ju inte dyr.. Men den fungerar.. Ju mer vatten-tryck från pump.. ju fortare växlar den håll.. Men jag har för mig att den klarar max 5200 liter..? eller nått sånnt.. Citera
thomas5547 Postat 7 oktober 2004 Författare Postat 7 oktober 2004 Jag har satt lite rör, som jag har satt fast stenen i med buntband.. några block.. sedan är det bara ilagt lite sten ovanpå.. Citera
Nito Postat 7 oktober 2004 Postat 7 oktober 2004 jag såg att du använt vanliga klammer från OK-macken eller nåt till sguiden, jag undrar hur dom mår om ett tag i saltvattenmiljön samt att dom är galvade och kanske det släpper ut nåt skit vad det lider????jag vet som sagt inte hur det ligger till med detta men det var en tanke. Citera
thomas5547 Postat 7 oktober 2004 Författare Postat 7 oktober 2004 Jo.. den är borttagen.. och har bytt slang runt.. så det är löst, men tack för tipset! . Citera
Guest Driveland Postat 2 november 2004 Postat 2 november 2004 Inge nytt?? Nya bilder??? Kom igen nu! Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.