ExCeed Postat 11 juli 2008 Dela Postat 11 juli 2008 Hej där!Jag skaffade mig en liten dvärgkejsare i tisdags på Akvarieleasing. Tommy kom med det latinska namnet, men jag kommer inte ihåg det.Fisken är svart, har gul stjärtfena, gula bröstfenor och mörkblå bukfenor.Nån som kan? Han/hon är väldigt kameraskygg menjagska försöka få innån bild på den. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wiking Postat 11 juli 2008 Dela Postat 11 juli 2008 Vet du om det är en Centropyge eller Apolemichthys?Är det en Centropyge så kan det vara en C flavicauda. Finns dock olika färgvarianter på denna.Kolla in denna sidan: http://www.centropyge.net/ Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ExCeed Postat 11 juli 2008 Författare Dela Postat 11 juli 2008 Boom, there it is så ser den ut fast min har inte de blåa färgteckningen på anal/ryggfenan. ochinte några vita fläckar. bukfenorna har en djupare blå färg oxå och hela fisken har en djupare svärt färg, men annars är det en! Tack tack Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wiking Postat 11 juli 2008 Dela Postat 11 juli 2008 Jag tror färgen kan variera lite beroende på varifrån de kommer.Det finns två andra svarta också, en heter C nox och en heter C tibicen. Jag har den senare. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ExCeed Postat 11 juli 2008 Författare Dela Postat 11 juli 2008 Den va vacker! ser väldigt speciell ut ed den vita fläcken! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wiking Postat 11 juli 2008 Dela Postat 11 juli 2008 Ja. Dessväre tror jag tibicen blir ganska stor, uppemot 18 cm om jag minns rätt. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ExCeed Postat 11 juli 2008 Författare Dela Postat 11 juli 2008 Det är ju enkelt avhjälp, bara att skaffa ett nytt och större akvarium Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wiking Postat 11 juli 2008 Dela Postat 11 juli 2008 Varför inte starta upp grillen? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ExCeed Postat 11 juli 2008 Författare Dela Postat 11 juli 2008 Nu är du hemsk du kan ju inte bara äte upp dem Fast smakmässigt är det nog ingen skillnad på de och annan fisk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.