Ted saltakvarium Postat 11 juli 2008 Dela Postat 11 juli 2008 hoppar högt När du skriver "hoppar", hur högt menar du då? Eller hur ofta hoppar den? Vet inte hur jag ska utveckla det:snurrig:Sen så har personer skrivit till mig att de inte lever så länge i akvarium. Men vad är livslängden på putsarfisken då?Är det som en guppy? Referens. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 11 juli 2008 Dela Postat 11 juli 2008 Har flyttat frågan från artergistret då vi inte vill ha några diskutioner där utan tar dem här i forumet istället./Jimmy. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wiking Postat 11 juli 2008 Dela Postat 11 juli 2008 Jag vet inte hur högt de kan hoppa men de kan hoppa ur akvariet om du inte har heltäckande ramp ovanpå.Jag tror också att putsarfiskarna är viktiga för biologin/reven i världshaven och att vi akvarister därför inte bör ta hem dem.Dessutom lever de kanske bara några månader eller något år i våra akvarier.Mot bakgrund av allt ovanstående så är det mindre lämpligt att skaffa putsarfiskar. Om du använder Sök funktionen på detta forum så tror jag att det finns något inlägg från Ingvar Hellmalm som beskriver varför vi inte bör skaffa putsarfiskar. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.