pipen Postat 4 september 2004 Dela Postat 4 september 2004 Har fått problem med en Loriculus. Den äter mina koraller. Skulle så gärna plocka upp eländet och undrar nu om någon har provat de fiskfällor som finns? Annars blir det väl att meta. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 4 september 2004 Dela Postat 4 september 2004 Se vart den går å lägger sig för natten och försök att plocka upp den då.Har själv använt mig utav en PET flaska där man sågat av toppen och vänder den innåt hålet måste ju dock ändå vara så stort att fisken kan simma in. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
per-ronnny Postat 4 september 2004 Dela Postat 4 september 2004 På natten skall det vara om du vet var den står så dra på ljuset . Då har du rätt så stor chans.Annars finns det fällor som är bra men alla andra brukar gå i förutom den som skall bort.Matar du ordentligt så den inte är jättehungrig.Norrköping hm lite långt. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Guest Jör. Postat 6 september 2004 Dela Postat 6 september 2004 Har själv köpt en fälla i dag som jag hade tänkt fånga en tre prickig fröken som har blivit lite FÖR tuff. Jag la i lite mysis (något mer bestående skulle nog vara bättre typ mussla),nära nog alla andra fiskar o räkor var inne innan den rätta unga fröken satt där inne. Så när den var inne så var det bara att släpa reven till lucka.Och sen var det bara att förpassa den till golag. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
pipen Postat 7 september 2004 Författare Dela Postat 7 september 2004 Var köpte du den? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Guest Jör. Postat 7 september 2004 Dela Postat 7 september 2004 Jag köpte den på akvarielagret i STHLM.Den heter "Genius" fish trap. Hobby Aus Hause Dohse Aquaristik.Kostade vill jag minas 345:-.Den jag köpte var lite skadad,fick den för 170:-.Men din lokala affär har/tar nog hem en åt dig.Eller någon av dom som köpt reklamplats av forumet.PWSS eller Lagunen tex. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Guest Jör. Postat 7 september 2004 Dela Postat 7 september 2004 Ang. mitt tidigare inlägg! Hoppas det inte var fel av mig att nämna affärer vid namn här. Såg bara i min iver att vi skulle stödja annonsörerna i forumet.I så fall var det inte min avsikt.Rätt mig om jag var på fel sida om Forumets policyn. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
pipen Postat 8 september 2004 Författare Dela Postat 8 september 2004 Jag är glad över ditt tips! Hoppas verkligen inte att det blir någon kritik det vore patetiskt. Tack för hjälpen. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.