Gå till innehåll

Vad för material och lim till wn "tunze wavebox"?


Datate

Rekommenderade inlägg

Är lite sugen på att försöka mig på en Wavebox modell Tunze. Har en Tunze 6100 liggandes å samlar damm, och den skulle göra mer nytta i karet som wavebox.

Har en plexi-skiva på 130x50x3 som jag funderar på att använda. Har även en svart plastskiva av något material. Skivan var originaltäckplasten till mitt gamla Wromak Rubin (tror det är samma sak som ett Juwel). Vet inte vilket material det är, men någon kanske har en aning? Den är svart. Slät på ena sidan och skrovlig på andra. 150x30x2 kanske. Vet inte om det är någon form av acrylat eller pvc eller vad du nu må vara.

Hade nog hälst använt den, men jag antar att plexi är mer lättjobbat.

Vad använder man då att limma plexi med? Är det det som heter Acrifix nångin eller är det något annat?

Vad använder man till den andra skivan (om nu någon har en aing om vad det är för material. Någon kanske har ett liknande kar om har svaret?)?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

hej

juwels akvarium använder sig av ABS skivor väldigt vanligt vid vakuum formning.

elda lite på ett hörne blir det små svarta sotflagor som flyger i väg är det ABS, brinner med en gul låga.

annars kan det vara polyetylen smälter i små droppar och luktar sött.

mvh Peter

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...