havre Postat 7 augusti 2008 Postat 7 augusti 2008 Någon som känner igen denna krab(b)at? Fast kanske främst om den ska i sumpen eller akvariet. Citera
havre Postat 7 augusti 2008 Författare Postat 7 augusti 2008 Hehe, saken hade varit klar om det inte varit för att mantisen förbereder sig inför Beach 2009 Citera
Datate Postat 7 augusti 2008 Postat 7 augusti 2008 Hade det inte varit för den bruna färgen skulle jag nästan trott att det var en mitrax, men dom brukar vara mer gröna... Citera
havre Postat 7 augusti 2008 Författare Postat 7 augusti 2008 Lustigt för det är precis vad som slog mig. Formen på skalet, klorna och benen tog mig in i samma bana. Citera
Jaken Postat 7 augusti 2008 Postat 7 augusti 2008 Exakt likadana har jag runt 10-15 stycken. Jag har dragit slutsatsen att det är någon form av Mitrax. Av alla hundratals krabbor jag slängt i karet så är det den sorten som klarar sig bäst. De släpper yngel kontinuerligt och är väldigt aktiva, inte alls skygga. Helt ofarlig skulle jag vilja påstå Citera
Lakestream Postat 8 augusti 2008 Postat 8 augusti 2008 Jag har en likadan som växt från tummnagelstorlek till femkrona på ett halvår. Min har inte rört annat än alger (ta i trä). Citera
-FH- Postat 8 augusti 2008 Postat 8 augusti 2008 Har en lika dan, äter alger. Men tyärr så ser man spår på LS efter krabbans framfart. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.