havre Postat 7 augusti 2008 Dela Postat 7 augusti 2008 Någon som känner igen denna krab(b)at? Fast kanske främst om den ska i sumpen eller akvariet. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
oveb Postat 7 augusti 2008 Dela Postat 7 augusti 2008 Tycker det står "mantismat" på skalet . Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
havre Postat 7 augusti 2008 Författare Dela Postat 7 augusti 2008 Hehe, saken hade varit klar om det inte varit för att mantisen förbereder sig inför Beach 2009 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Datate Postat 7 augusti 2008 Dela Postat 7 augusti 2008 Hade det inte varit för den bruna färgen skulle jag nästan trott att det var en mitrax, men dom brukar vara mer gröna... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
havre Postat 7 augusti 2008 Författare Dela Postat 7 augusti 2008 Lustigt för det är precis vad som slog mig. Formen på skalet, klorna och benen tog mig in i samma bana. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Jaken Postat 7 augusti 2008 Dela Postat 7 augusti 2008 Exakt likadana har jag runt 10-15 stycken. Jag har dragit slutsatsen att det är någon form av Mitrax. Av alla hundratals krabbor jag slängt i karet så är det den sorten som klarar sig bäst. De släpper yngel kontinuerligt och är väldigt aktiva, inte alls skygga. Helt ofarlig skulle jag vilja påstå Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lakestream Postat 8 augusti 2008 Dela Postat 8 augusti 2008 Jag har en likadan som växt från tummnagelstorlek till femkrona på ett halvår. Min har inte rört annat än alger (ta i trä). Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
-FH- Postat 8 augusti 2008 Dela Postat 8 augusti 2008 Har en lika dan, äter alger. Men tyärr så ser man spår på LS efter krabbans framfart. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.