Thommy Postat 9 augusti 2008 Dela Postat 9 augusti 2008 Hejsan jag har en coralife hydrometer plast.Där finns en markering mellen 1.020-1.023 men ska man inte ha runt 1.025.Vilken mätare rekomenderas för bra test resultat.H Thommy. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wiking Postat 9 augusti 2008 Dela Postat 9 augusti 2008 Det bästa är en refraktometer. Sök på det så hittar du exempel.Jag ligger runt 1.025. Jag använder en vanlig hydrometer, så kallad flytboj, för att mäta. Vid något tillfälle tog jag med mig lite vatten till en handlare som har en refraktometer och efter det så vet jag att min 'flytboj' 1.026 när det i verkligheten är 1.025. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ted saltakvarium Postat 9 augusti 2008 Dela Postat 9 augusti 2008 Det bästa är en refraktometer. Sök på det så hittar du exempel.Jag ligger runt 1.025. Jag använder en vanlig hydrometer, så kallad flytboj, för att mäta. Vid något tillfälle tog jag med mig lite vatten till en handlare som har en refraktometer och efter det så vet jag att min 'flytboj' 1.026 när det i verkligheten är 1.025.1.025? Ska man inte ligga mellan 1.022 och 1.024? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.