Gå till innehåll

Doppvärmaren inuti skummaren?


dominique

Rekommenderade inlägg

Hej,

Jag har en Deltec MC500 och har nyligen byggt en intern sump för att ställa den, doppvärmaren och en returpump i. Jag har lagt skumfilter i bottnen på sumpen för att slippa att pumpen och skummaren vibrerar mot golvet i sumpen. Nu vågar jag dock inte ställa doppvärmaren på eller mot skumfiltret. I min Deltec skummare finns det dock plats i det första utrymmet för att ställa doppvärmaren. Är det ok att göra så eller kan det hända något? Den står inte bränner något och hårdplasten som skummaren är gjord av är av samma typ som andra sumpar jag sett så jag tycker inte att det borde kunna skada.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag behöver den åtminstone till att börja med eftersom jag precis skall starta upp och måste ha rätt temp i vattnet för att kunna blanda i saltet. Jag hade först planerat att blanda vattnet i en stor tunna som jag brukar men det belv ändrade planer på det. Jag får se vilken temp karet håller när jag får igång all utrustning.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...