Trollsvans Postat 2 september 2008 Dela Postat 2 september 2008 Nån som vet vad den här lila algen heter, och framför allt, vilka förhållanden den trivs bäst i?Gillar den skarpt, så tänkte att den gärna får växa på sig. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
crille Postat 2 september 2008 Dela Postat 2 september 2008 tror det är en sorts kalkalg:) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Trollsvans Postat 2 september 2008 Författare Dela Postat 2 september 2008 Spännande, trodde bara det fanns de "vanliga" platta kalkalgerna.Man lär sig nåt nytt var dag.Men borde dom inte vara hårda då? Den där vajar lite i strömmen ibland. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
crille Postat 2 september 2008 Dela Postat 2 september 2008 dom är ganska hårda, men tunna kan växa till sig rejält, verkar vara fin sten du fått tag på Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Trollsvans Postat 2 september 2008 Författare Dela Postat 2 september 2008 Ja, det var en riktigt bra sten, må jag säga.Mycket spännande, nån skivanemon (eller är det en Ricordea?), Anthelia, tydligen tre sorters kalkalger, tre sorters makroalger, en "skäggstubb" av någon sorts små polyper, svamp, rörmaskar till förbannelse, och så dom där Clavelina sp.Rätt bra sortiment helt enkelt. Och det är bara det jag upptäckt/vet vad det är. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Hellman Postat 3 september 2008 Dela Postat 3 september 2008 Hejsan.Jag hade sådana i mitt akvarium fram tills jag köpte mig en kirurg. Nu är de tack och lov borta. Växte som pest. Kirurgen var glad iaf. Men jag håller med, den är vacker (i rimliga mängder.)Eftersom kirurgen åt av dom så är jag tveksam till att det är en kalkalg./Hellman Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.