johanf05 Postat 7 september 2008 Postat 7 september 2008 HehHitta denna lilla krabat i akvariet i går kväll ca 5m lång,kräft färgat skal med super blå ben .bilden är inte den bästa-Johan Citera
havre Postat 7 september 2008 Postat 7 september 2008 5 m! Det var en stor rackare....Det ser ut att vara en riktig fin en, grattis!Mvh Thomas Citera
johanf05 Postat 7 september 2008 Författare Postat 7 september 2008 En snabb fråga ,är man tvungen att ha den för sig själv och hur små fiskar tar den?Johan Citera
johanf05 Postat 7 september 2008 Författare Postat 7 september 2008 Visst är den 5 meter lång låg trippel vikt i ca 1 år innan jag fick syn på den .sen var det ett helvete att fiskar ur rackan .... nej 5 centimer kort eller lång skall det vara.Johan Citera
havre Postat 7 september 2008 Postat 7 september 2008 Svårt att säga. Min mantis går med chromisar, salarias samt har gått med en armatus som nu är i största karet. Dessa är totalt ointressanta för min mantis, som är 17 cm, medan jag vet om någon som haft en mantis i ungefär din storlek som plockade alla scooterblennider den kom åt. Det kan ha haft å göra med att den är bottenlevande och ganska söliga, men det är även min salarias... ;-) Citera
Trollsvans Postat 7 september 2008 Postat 7 september 2008 Antar att menyn är lite olika för smasher och spearer också? Citera
havre Postat 8 september 2008 Postat 8 september 2008 Jo, men spearers är väldigt sällsynta i LS eftersom de bor på sand/lerbottnar. Har aldrig läst om någon som fått med en spearer i LSen. Citera
Trollsvans Postat 8 september 2008 Postat 8 september 2008 Aah, ok. Tänkte mer om spearers var mer inriktade på fisk, och smashers mer inriktade på skaldjur. Citera
havre Postat 8 september 2008 Postat 8 september 2008 Precis så är det, men den som plockade blenniderna var en liten smasher. Alltså kan även smashers ta fiskar i brist på annat.Mvh Thomas Citera
johanf05 Postat 8 september 2008 Författare Postat 8 september 2008 smasher som det förmodligen är äter andra skal djur om om jag har förståträtt ,går den även på musslor? blev av med musslorna .Johan Citera
havre Postat 8 september 2008 Postat 8 september 2008 Det är en smasher du har. Jo de skaldjur som den kommer åt stryker med. För ett par dagar sedan hade jag en snäcka som gled på rutan (under 1 cm) och tänkte vad bra med en algätare. Några timmar senare gled den förbi en av mantisens öppningar, han ut och pillade loss den från rutan och tittade retsamt på mig för att sedan försvinna ned i sin håla. Citera
a.nilson Postat 8 september 2008 Postat 8 september 2008 En snabb fråga ,är man tvungen att ha den för sig själv och hur små fiskar tar den?Johanmin mantis går ihop med en percula just nu snart 2. absolut inga problem. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.