Gå till innehåll

Liten presentation av mitt RSM


Nettan

Rekommenderade inlägg

Tack för vänliga kommentarer. Hehe ja gobien är så grön, mina kameraSkills är för kassa för att ändra färger :smiley9:. Han är herre på täppan, bor högst upp.

Men mina Stonogobiops har jag inte sett på ett bra tag nu så jag skull tro att de kilat vidare.

Tror det har löst sig med röda slemmet. Det har inte tillkommit något nytt och sinularian har piggnat till. Bara hoppas att det inte kommer tillbaka.

Ska nog ta och köpa ett nytt silikatfilter till osmosen snart. Har haft den i drygt 10 månader och gjort ca 15-20 l vatten i veckan. Hur länge brukar det vara OK?

Tack Kendra för erbjudandet men ja lite långt är det. Min lilla koloni växer på bra tycker jag, ska nog hålla det till den stenen ett tag annars lär man nog har det överallt.

Då kanske man behåller de röda kulalgerna om de kommer tillbaka, vet man att de inte är farliga i.a.f.

Hittade bilden Ted, det var rackans vilken färgglad alg. snyggt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

Då var det ytterligare en lycklig som fått hem sin Euro-reef nano skimmer ifrån USA. Beskrivningen som var med visade inte en likadan bild som min skummare men jag tror jag har fått ihop det rätt. Nu återstår bara det lilla problemet med att skummarens sladd är jodad och classes omvandlare inte har plats för en jodad kontakt. Någon kanske har tips på hur man kan lösa detta.??

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...