Gå till innehåll

Val av färg...


Wotan

Rekommenderade inlägg

Har just läst Wrang´s inlägg om vad som kan vara boven i hans akvarie-drama, dvs färg medanti-mögel medel i. Får själv min akvariebänk i veckan och något liknande vill man ju inte ska hända.

Har en svetsad akvarieställning +att det ska ett träskåp runt järnställningen. Hade tänkt måla järnställningen i rostskyddsfärg... Är det ok el. är det något olämpligt ur akvariesynpunkt somden färgen innehåller? Kanske bör nämnas att jag ska ha sump så det blir ju lite fukt...

Träskåpet hade jag tänkt skulle få liknande finish som mahognybåtar har, dvs anv. någon båtlack. Någon som vet om båtlack är dåligt?

Blev lite nojig jag...

MVH Peter

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har en svetsad bänk. Själv lämnade jag in min på galvanisering. Kostade 500:- men värt varenda krona. Efter 1 år har inget hänt med bänken och djurlivet mår bra. Det enda stora problemet är att hitta en galvaniseringsfirma. Jag hittade en i Älta utanför Stockholm. Det viktigaste om man gör detta är att borra ett litet hål i varje metallbit så det inte kommer fukt inifrån.

/Mattias

PS. Killarna som jobbar med galvanisering är inte de lättaste att prata med heller.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...