Wotan Postat 18 september 2004 Postat 18 september 2004 Har just läst Wrang´s inlägg om vad som kan vara boven i hans akvarie-drama, dvs färg medanti-mögel medel i. Får själv min akvariebänk i veckan och något liknande vill man ju inte ska hända. Har en svetsad akvarieställning +att det ska ett träskåp runt järnställningen. Hade tänkt måla järnställningen i rostskyddsfärg... Är det ok el. är det något olämpligt ur akvariesynpunkt somden färgen innehåller? Kanske bör nämnas att jag ska ha sump så det blir ju lite fukt... Träskåpet hade jag tänkt skulle få liknande finish som mahognybåtar har, dvs anv. någon båtlack. Någon som vet om båtlack är dåligt?Blev lite nojig jag...MVH Peter Citera
aengus Postat 18 september 2004 Postat 18 september 2004 använd båtfärg och då rekommenderar jag Toplac. Citera
Greken Postat 19 september 2004 Postat 19 september 2004 Jag har en svetsad bänk. Själv lämnade jag in min på galvanisering. Kostade 500:- men värt varenda krona. Efter 1 år har inget hänt med bänken och djurlivet mår bra. Det enda stora problemet är att hitta en galvaniseringsfirma. Jag hittade en i Älta utanför Stockholm. Det viktigaste om man gör detta är att borra ett litet hål i varje metallbit så det inte kommer fukt inifrån./MattiasPS. Killarna som jobbar med galvanisering är inte de lättaste att prata med heller. Citera
Wotan Postat 19 september 2004 Författare Postat 19 september 2004 Aengus: Toplac´s ska kollas upp genast, tackar...Greken: Jo galavaniserat vore jukanon men 500 spänn. Borde det inte funka bra med rostskyddsfärg... El. har ni andra med svetsade bänkar också galvaniserat dem?MVH Peter Citera
jower Postat 20 september 2004 Postat 20 september 2004 Hammarlack... funkade fint i 2 år för mig Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.