Thommy Postat 17 september 2008 Postat 17 september 2008 Hej jag har en skimm 400 skummare.den skummar rätt bra men det är inte mörkt direkt lite te aktigt i stigar röret e det mörkt däremot.Jag har ingen belastning ennu förvisso så det kanske blir mörkare me tiden. Citera
Robert Lennqvist Postat 17 september 2008 Postat 17 september 2008 Hej,Om jag förstår rätt så är din fråga hur du möjligen kan få en mörkare vätska i skummarkoppen?Oftast så blir vätsan ljus om man skummar "vått". D v s hamnar relativt mycket vatten i skummarkoppen. Det man kan göra för att skumma "torrare" är t ex att försöka sänka vattennivån i skummaren något (om den går att justera), alternativt höja skummarkoppen lite (om den är justerbar). För vissa skummare är enda möjligheten till justering att minska luftmängden. Men det tycker jag ska vara sista utvägen.Men, att vätskan blir ljus behöver inte betyda att skummaren skummar dåligt. Nackdelen kan dock vara att du måste tömma koppen onödigt ofta. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.