ExCeed Postat 23 september 2008 Dela Postat 23 september 2008 Jag har nu gått i tankarna om det är möjligt att odla putsarräkor. Mina släpper yngel ca var annan månad och allt går ju till fiskarna. De som klarar sig åker ner i sumpen via ytavrinningen in i skummaren, end of story för de.Nu undrar jag om nån annan lyckats odla dessa i separata kar och hur de gått till väga. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wiking Postat 23 september 2008 Dela Postat 23 september 2008 Jag har ingen erfarenhet men genom en snabb koll här på SG under Odlings forumet så hittade jag denna länken. Det finns säkert flera länkar.https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?t=20580 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
lottac Postat 23 september 2008 Dela Postat 23 september 2008 Vad jag förstått så är det jätte svårt att odla upp putsarräkor, de går igenom fler kritiska stadier än vad fiskar gör. Jag har odlat Ocellarisclowner och det var inte så lätt, men putsar räkor är mycket svårare. Kolla odling eller uppfödning, och ett riktigt lycka till! Mvh Lotta Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.