per-åke Postat 24 september 2008 Postat 24 september 2008 Har problem med att lite av skummet (luftbubblorna) åker ut i botten på skummaren.Har en 400 liters pump,och det bildas rejält med bubblor.Har även testat att sänka luftpumpens flöde men lite vill gå " bakvägen " ändå.Funderar på att sätta en strumpa i botten på skummaren för att slippa bubblor i akvariet.Någon som har ett bättre förslag ???? Citera
elNico Postat 24 september 2008 Postat 24 september 2008 Byt skummare!;-)Nej, men kan du höja upp syrestenen? Citera
per-åke Postat 25 september 2008 Författare Postat 25 september 2008 Har testat att höja men det funkar inte.Tycker det är lite konstigt eftersom jag har en miniflotorsom funkar utan dessa problem.Konstruktionen är ju identisk.Upplever att det skummar betydligt mer i midflotor.Har aqua medics syrestenar i båda skummarna. Citera
Laggeman Postat 25 september 2008 Postat 25 september 2008 Har du samma luftmängd och pumpkapacitet i båda skummarna? Citera
per-åke Postat 25 september 2008 Författare Postat 25 september 2008 JimmyKolla mitt första inlägg."Har även testat att sänka luftpumpens flöde men lite vill gå " bakvägen " ändå" Citera
Ted saltakvarium Postat 25 september 2008 Postat 25 september 2008 Du ska nog inte ha fullt tryck i din skummare. Om jag inte minns rätt så ska pumpen pumpa 300l/h. Men gå inte efter vad jag sa. Jag har själv en minifloter och har en luftpump som man kan reglera flödet. Jag har koppen 5cm ovanför vattenytan och sen så har jag ökat luftflödet tills det skummar ner till den inre cylindern. funkar kanon! Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.