Gå till innehåll

Min Euphyllia dör?


Coralkiller

Rekommenderade inlägg

Nitrater borde inte ta livet av euphyllia. Uv eller inte spelar ingen som helst roll. Du har andra problem, Euphyllia är relativt tåliga koraller.

Kan du beskriva hur din Euphyllia ser ut nu?

Hur länge har du haft den?

Vilka koraller sitter bredvid?

Vad har du för Kh + Calsium + salthalt?

Vad har du för fiskar i akvariet?

Vad har du för belysning?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

just nu har jag inte vågat köpa nån ny då min förra dog! det som finns i karet är stjärnpolypiga gröna koraller två mjuk koraller och skivanemon och en bubbelkorall .fiskar är det en clown ,palettkirurg,kulfisk,dvärgkejsare, rödmunblenid, puttsar räka, en liten gul o lila ser ut som en abborre vet ej vad den heter?, sjöstjärna, sjögurka det är vad som finns i karet nu

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

när den fick stå under mh så brändes den så jag flåtta den till ett lugnare o lite mindre belyst område men som du sa den kröpihop o dog!

]Euphyllior tål nitrat och vill ofta ha lite högre halter än de flesta hårda koraller.

Har den för strömt kan den dra ihop tentaklerna - det gör att den inte kan få tillräckligt med ljus och huvudena krymper (till slut sticker skelettet upp ur vävnaden) tills huvudet dör.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hur länge hade du den innan den dog? Hur såg den ut innan den dog? På vilket sätt dog den?

Vad är kulfisken för sort? Titta här för bilder för att identifier

Vad har du förbelysning?

Hur varmt hade du i akvariet när den dog, dvs kan sommarvärmen tagit kål på den?

Om du får bubbelkorallen att överleva så borde du fixa Euphyllia.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...