Nito Postat 21 september 2004 Postat 21 september 2004 JAg undrar vad ni har för erfarenheter av egentillverkad levande sten? Citera
Vitamin Postat 21 september 2004 Postat 21 september 2004 Tja, av egen erfarenhet så avråder jag dig att göra egen sten... Eftersom det är lite dyrt med riktig sten. Så tycker jag det är bättreatt köpa ett par kilo levandesten varje månad tills du är nöjd med dittakvarium.Men många har haft egentillverkad sten utan problem i sitt akvarium imånga år. Tänk bara på att det tar några månader innan du kan lägga iden egentillverkade stenen i ditt akvarium. Vem vill vänta så länge??? Citera
Nito Postat 21 september 2004 Författare Postat 21 september 2004 det är sant!Jag är bara så faschinerad av den kreativitet som verkar finnas inom saltvattenakvaristiken som inte på samma sätt finns inom sötvattendito.Alla DIY-artiklar som finns gör ju att bara det är en inspirationskälla. Citera
Norberg Postat 21 september 2004 Postat 21 september 2004 Jag har ocksådålig erfarenhet av egentilverkad sten!Den sten jag gjorde fick laka länge och jag bytte vatten ofta! Trots det så sköt Calciumvärdet i höjden rejält och tog död på många koraller!Tänk på att om du startar ett saltvattensakvarium så kommer det troligast att gå i många år! Då är det bättre att satsa på kvalite redan från början! Köp därför ny riktig levandesten, det lönar sig i längden. Citera
Guest .AH. Postat 21 september 2004 Postat 21 september 2004 Kreativiteten kommer av pengabrist Citera
Norberg Postat 21 september 2004 Postat 21 september 2004 Helt sant att den gör det men man lurar ofta bara sig själv! Pengarna kommer till slut i alla fall att behöva betalas för olika nya eller begagnade saker på ett eller annat sätt. Citera
Klubbsson Postat 21 september 2004 Postat 21 september 2004 Jag byggde en skitsnygg bagrund av egen levande sten, fast den har jag kasstat ut nu, fick ett CA värde på 500+ och ett obefintligt kh. Citera
Guest B-O-M-A Postat 23 september 2004 Postat 23 september 2004 En undran bara.Höga Calcium nivåer med egentillverkad ls.Hur mkt sten per liter vatten?Hur är teorin med Calciumnivåerna med färre antal kg sten per volym vatten så borde man ju inte behöva Kalk reaktor på ett tag? Bara att buffra vattnet.Som sagt bara en undran. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.